Utbud

UTBUD


YIN YOGA - MARI 

En lugn meditativ klass med ett mindre antal sittande eller liggande positioner varvas med långsam, mjuk, intuitiv rörelse för att "checka in" i kroppen (i motsats till att "checka ut", att inte känna något). Förutom TKM (taditionell kinesisk medicin) och medveten närvaro bygger mina klasser även på somatisk rörelse, BMC (Body-Mind Centering) och klassisk icke-dualistisk tantra (ej neo-tantra). Du mjuknar i kropp och sinne, nervsystemet får vila och återhämtning och energiflödet ökar. Musiken är väldigt viktig - jag väljer ut varje låt med omsorg för att musiken ska ta dig djupare in i din praktisering, din kropp och din upplevelse och bära dig genom klassen.


YIN YOGA - TINA

En lugn , meditativ klass med ett mindre antal sittande eller liggande positioner där fascian aktiveras genom töjning och kompression. TKM (traditionell kinesisk medicin) och mindfullness (medveten närvaro) är en stor del av Yinyogan. Kroppens muskler mjuknar och slappnar av, kropp och sinne får återhämtning samt inre lugn och ro och energiflödet ökar.


YIN YOGA - MONICA

Beskrivning kommer inom kort


AUTHENTIC FLOW

En dynamisk klass där du får utforska rörelse och varande inifrån alla kroppens system, inte bara den muskuloskeletala rörelseapparaten. Intuitiv, somatisk rörelse på Din kropps villkor där du får möjlighet att hitta din kropps unika inre linjering i stillhet och rörelse.

Den officiella beskrivningen av Authentic Flow: "an intuitive, embodied and explorative yoga and somatics class with some or all of these tools included: asana, authentic movement, unique soundscape, mantra, pranayama, touch, creative sequencing, self exploration, Tantrik philosophy and elemental work."


SLOW FLOW

Beskrivning kommer inom kort


HATHA FLOW

Ha/Tha betyder sol/måne o syftar på polariteterna, Yin och Yang, i kroppen. Den mer kraftfulla Yangenergin balanseras med den mer mjuka, lugna Yinenergin. Andningen används i kombination med asanas (positioner). I början av klassen får du landa i andetagen, värma upp kroppen med mjuka rörelser och solhälsningar. Därefter följer några statiska positioner som hålls ca 5 djupa andetag. Musklerna blir starkare och uthålligare, kroppens energier kan flöda fritt, blockeringar och spänningar minskar. Du får förutom styrka även mer smidighet, balans och ökad förmåga att fokusera.


RESTORATIVE YOGA

Restorative yogan syftar till att låta kroppen landa in i vila och dvala för att skapa djup återhämtning för kroppens alla system. Hjärtrytmen och syreförbrukningen sänks, hjärnaktiviteten minskar. Det parasympatiska lugnande nervsystemet aktiveras, från flykt till ett landande i vila och avspänning. Positionerna i restorative yoga som hålls under en längre tid syftar till att att på ett mjukt och stabilt sätt öppna upp för flöde och kommunikation inom kroppen. Kom och vandra in i dina inrelandskap.


PRANAYAMA (ANDNING), CHANTING & MEDITATION

Enkla andningsövningar, mantrasång samt meditation med varierande enkla tekniker som passar alla oavsett tidigare erfarenhet, en praktisering som ofta ger ett djupt lugn, närvaro och fokus. Många tror att de inte kan meditera för att de har så mycket tankar men meditation handlar just om att bli medveten OM sina tankar och att bli bättre på att betrakta dem istället för att tänka dem. Det finns alltså ingen "bra" eller "dålig" meditation.

Foto: Mike Bloch-Levermore

@allthosemomentswillbelost

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera